وزیر بهداشت خبر داد:

اجرای طرح پزشک خانواده بعد از اصلاح نواقص و مشکلات


http://www.behdasht.gov.ir/uploads/thumbnails/thum-333b86baf4d942bf589-hashemi13_162584.jpg

به گزارش وب دا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ دکتر سید حسن هاشمی گفت: طرح پزشک خانواده در اصل طرح خوبی است ولی بخاطر اجرای بسیار بد و تعجیل در اجرا، موفق نبوده است. برای اجرای این طرح ابتدا باید فرهنگ سازی شود تا مردم اعتماد پیدا کنند و زیرساخت ها هم به وجود بیاید.

وی تاکید کرد: باید پزشکان مورد استفاده در این طرح دارای تخصص لازم باشند. در این طرح ما اسم پزشک عمومی را پزشک خانواده گذاشتیم بعد هم آنها را جای بهورز. تنها به هزینه های کشور اضافه شده و مشکل دیگری با اجرای آن حل نشد. همچنین برای مردم، پزشکان و بیمه ها نیز دردسر ایجاد شد.

دکتر هاشمی با تاکید بر این که نواقص موجود در طرح پزشک خانواده باید اصلاح شود، اظهار داشت: بعد از اصلاح مشکلات و نواقص باید رفته رفته دنبال استفاده از پزشک خانواده در جاهایی که نظام ارجاع به ما کمک خواهد کرد، باشیم. پزشک خانواده قانون و لازم الاجراست اما نه به شکل قبل.